Hello, I’m Fabrizio, nice to meet you all. This is my first request on this forum and I hope I don’t make any mistake.
Following my problem: I wish to download some stock actions from the Italian stock exchange and to create a file with the datas of all the stock selected.
titoli = [‘A2A.MI’, ‘AMP.MI’, ‘AZM.MI’, ‘BGN.MI’, ‘BMED.MI’] #è la lista dei titoli
for titolo in titoli:
data = yf.download(titolo, period=‘10d’) #scarico da yahoo finance i dati di tutti i titoli nella lista
data.to_csv(“titoli_old.csv”) #esporta tutti i dati di tutti i titoli in un unico file
#riorganizzo le colonne del file CSV, tenendo solo quelle di mio interesse ed elimino il csv di origine
df = pd.read_csv(“titoli_old.csv”)
df = df[[‘Date’, ‘Open’, ‘Close’, ‘High’, ‘Low’, ‘Volume’]] #gli indico quali colonne voglio
df.to_csv(‘titoli.csv’, index=False) #creo il nuovo file che contiene solo le colonne di mio interesse
os.remove(“titoli_old.csv”) #elimino il vecchio file csv
Sorry, the text is in Italian, but Python is universal :)))
[100%] 1 of 1 completed
[100%] 1 of 1 completed
[100%] 1 of 1 completed
[100%] 1 of 1 completed
[100%**] 1 of 1 completed
As you can read above, it seems it does the extrapolation, but I see only the data of the last title (BMED.MI) (following), and the file created contains only the BMED.MI data.
Date Open Close High Low Volume
0 2024-02-14 9.600 9.826 9.846 9.566 1158432
1 2024-02-15 9.850 9.746 9.858 9.660 929877
Where is my mistake and waht can I do to solve it?
Thank you in advance for your help,
Fabrizio